Hvilken Garmin sidder i Kenwood radio?
Henning
2009-02-20 13:47:43 UTC
Jeg kigger på en Kenwood DNX 8820BT
http://www.kenwood.eu/products/car/multimedia/receivers/DNX8220BT, som
bl.a. har indbygget Garmin GPS. Men hvilken model er den baseret på?
Eller er alle Garminer ens?
Så vidt jeg kan læse mig frem til er der TMC indbygget, hvis det
hjælper noget?

Jeg er forøvrigt vant til Tomtom, er der den store forskel på Garmin
og TT i brugervenlighed, POI osv?
Henning
2009-02-20 13:50:19 UTC
Ups, DNX 8220BT, som linket også henviser til.
Jesper Hedegaard
2009-02-20 15:16:53 UTC
Post by Henning
[...]
Hmm - underligt navi-billede du linker til - underligt for en Garmin, altså
;o)
For det ligner sgu ikke noget af det, Garmin sælger under eget navn.
Iflg http://www8.garmin.com/products/kenwood/ er det åbenbart lidt
forskelligt, hvem der leverer opdateringer til deres kort!?
Men nogle af modellerne (de nyeste ?) bruger i det mindste Garmin's
almindelige kort - og Garmin leverer også software-opdateringer til dem.
Om funktionaliteten af programmet er værre eller bedre end Garmin's eget
skal jeg ikke ku sige - kender ikke Kenwood's udgave af programmet.

Men jeg kører både TomTom og Garmin - så dem kender jeg ! Begge har sine
styrker og svagheder - Garmin indbygger nogle sjove forskelle; du får ikke
de samme oplysninger på skærmen på alle modeller. Zümo og MobiletXT (til
mobilen) kan godt vise hastighed - Nüvi kan ikke når du har lagt en rute !
Det forstår jeg stadig ikke.
Om Kenwood så reelt kan sammenlignes med Garmin mht funktioner og menuer
osv - manualen, der linkes til på dit link, giver nærmest ingen info om
navigations-delen, så jeg kan ikke afgøre om det ligner Garmin's egen
udgave.
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller ;o)
Suzuki Jimny når det spilder :o(
Ebbe Rasmussen
2009-02-21 19:15:53 UTC
Post by Henning
[...]
Hej Henning
Nu er der jo en del religion forbundet med Garmin eller TomTom.
På et tidspunkt skiftede jeg til Garmin men kunne ikke finde mig tilrette
med den og købte så en GO 920. Den er jeg blevet utroligt glad og imponeret
over.
Men til forskellene: TomTom er betydelig mere berørings følsom end Garmin.
Det er noget mere bøvlet med Poi's på Garmin. Du kan ikke bare gå ind og
rette en poi. Du kan rette i dem du har på din PC'er og så sender du alle
samlet til Garmin og så er det kun det du sender der er der. Du kan
selvfølgelig også sende alle fra Garmin til PC'eren, men det er der jo ikke
så meget mening i. Jeg kan så også godt li at jeg kan ændre farver mm på
skærmen, men det er vel et temperamentsspørgsmål. Min Garmin var en 660.

TMC? Tjae, det virker fortrindeligt, men her i DK har jeg nu ikke haft den
store glæde af det. Oplysningerne kommer alt for sent, så generelt retter
jeg mig ikke efter dem. Men når jeg har været sydpå har de lettet mig nogle
gange. Nu er der jo bare det, at når man kører uden om en "forhindring" kan
man jo ikke vide om den også reelt var der.

Mvh
Ebbe
Elmer Fjort
2009-02-21 20:56:59 UTC
Post by Henning
[...]
Jeg har selv sådan en "dims" dog uden BT.

Hvis det er en som du går og overvejer at købe, vil jeg lige fortælle dig
, at den har en fejl.
Hvis du har navigatonsdelen tændt om natten, så har den en tendens til at
tabe kortet.
Kommer med en fejlmeddelse "Ingen vej i nærheden......" Og det til trods
at at den om dagen godt kan finde ud af det.

Hvilken udgave at Garmin det er ved jeg intet om, men den ovennævnte fejl
er så også den eneste plet.
Funger ellers fint og hurtigt.

Jeg har selv tidlgere brugt Tomtom, og synes stadig bedre om Tomtom end
Garmin.

Elmer
Henning
2009-02-22 11:36:15 UTC
Post by Elmer Fjort
Hvilken udgave at Garmin det er ved jeg intet om, men den ovennævnte fejl
er så også den eneste plet.
Funger ellers fint og hurtigt.
Kan man høre radio mens navigationen viser kortet? Hvad sker der når
navi kommer med en kommando? Muter radioen flere sekunder, eller
bliver lyden bare dæmpet med navi-kommando ovenpå? (I min originale
Mercedes Comand kører radio stadig "nedenunder", dvs man kan følge med
i f.eks. radioavisen, selv om der kommer besked om at dreje om 200
meter.)
Elmer Fjort
2009-02-22 15:18:53 UTC
Post by Henning
Post by Elmer Fjort
[...]
Selvfølgelig kan man det. Det er jo ikke et 200 kroners kineser anlæg.

Lyden dæmpes blot i de sekunder informationen varer, og lyden kommer kun i
førersiden.

Elmer
Per Henneberg Kristensen
2009-02-24 11:47:08 UTC
Post by Henning
Jeg kigger på en Kenwood DNX 8820BT
http://www.kenwood.eu/products/car/multimedia/receivers/DNX8220BT, som
bl.a. har indbygget Garmin GPS. Men hvilken model er den baseret på?
Det er en 7200 garmin - 7 tommer skærm.

Jeg har sådan en.. Det er den bedste gps jeg har haft...
--
Per