Bilradio og kulde
jan pedersen
2009-11-18 11:21:59 UTC
Hej

Jeg har en bilradio som opfører sig som en pose nødder når den er kold
om morgenen og når bilen har stået stille nogle timer. Men efter jeg
startet bilen og radioen og har kørt 15 min. funger det hele fint
igen. Hvad kan det skyldes? er det strømforsyningen i radioen der ikke
har det så godt eller hur?

På forhånd tak

Lieberkind
Niels Kristian Jensen
2009-11-18 12:16:26 UTC
Post by jan pedersen
[...]
Det er ikke nemt at svare på, for det meste af en radio er i stand til at
virke ved ret ekstreme temperaturer.

Er du sikker på at det skyldes temperaturen? Var problemet også til stede i
sommer?

Ellers ville jeg mistænke bilens generator for at sende støj, som
forstyrrer radioen. Generatoren laver langt mest lige efter start, hvor
batteriet, el-bagruden, varme i sæder, blæser osv. trækker mest strøm.

Mvh. NKJensen
Henning
2009-12-05 11:33:55 UTC
Hvordan opfører en "pose nødder" sig?
Niels Kristian Jensen
2009-12-05 19:46:02 UTC
Post by Henning
Post by jan pedersen
Jeg har en bilradio som opfører sig som en pose nødder når den er kold
Hvordan opfører en "pose nødder" sig?
De spiller nok ikke den ønskede radio-kanal :-)